صنعت فیلم در گذر تاریخ و آرشیو دانلود فیلم
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
صنعت فیلم در گذر تاریخ و آرشیو دانلود فیلم
نوشته شده در چهار شنبه 7 ارديبهشت 1401
بازدید : 120
نویسنده : امین پارسیان

صنعت فیلم در گذر تاریخ

برای درک خلقت و زمینه هر ژانر فیلم، باید به محبوبیت آن در زمینه جایگاهش در تاریخ نگاه کنیم. برای مثال، فیلم‌های Blaxploitation در دهه 1970 تلاشی برای "تضعیف جنبش آگاهی سیاه پوستان آفریقایی-آمریکایی" در آن دوران نامیده می‌شوند. در تحلیل ویلیام پارک از فیلم نوآر، او بیان می‌کند که ما باید فیلم را برای پیام آن با بافت تاریخ در ذهن خود ببینیم و تفسیر کنیم. او بیان می کند که این گونه است که فیلم واقعاً برای مخاطبان قابل درک است. ژانرهای فیلم مانند فیلم نوآر و فیلم وسترن ارزش های دوره زمانی را منعکس می کنند. در حالی که فیلم نوآر استراتژی های فیلمبرداری اکسپرسیونیستی آلمانی را با ایده آل های پس از جنگ جهانی دوم ترکیب می کند. فیلم‌های وسترن بر ایده‌آل اوایل قرن بیستم تمرکز داشتند. فیلم هایی مانند موزیکال به عنوان نوعی سرگرمی در دوران رکود بزرگ خلق شدند که به بینندگان خود اجازه می دادند در زمان های سخت فرار کنند. بنابراین هنگام تماشا و تجزیه و تحلیل ژانرهای فیلم، باید به یاد داشته باشیم که مقاصد واقعی آن جدا از ارزش سرگرمی آن را به خاطر بسپاریم.

با گذشت زمان، یک ژانر می تواند طی مراحل تغییر کند: دوره ژانر کلاسیک. تقلید از کلاسیک؛ دوره ای که فیلمسازان انکار می کنند که فیلم هایشان بخشی از یک ژانر خاص است. و در نهایت نقدی بر کل ژانر. این الگو را می توان با فیلم وسترن دید. در اولین وسترن های کلاسیک، یک قهرمان آشکار وجود داشت که از جامعه در برابر تبهکاران بی قانون که در بیابان زندگی می کردند و برای ارتکاب جنایات وارد تمدن می شدند، محافظت می کرد. با این حال، در وسترن‌های تجدیدنظرطلب دهه 1970، قهرمان داستان تبدیل به یک ضدقهرمان می‌شود که در بیابان زندگی می‌کند تا از تمدنی که به عنوان فاسد به تصویر کشیده می‌شود، با شرورانی که اکنون در جامعه ادغام شده‌اند، دور شود. نمونه دیگری از تغییر ژانر در طول زمان، محبوبیت فیلم های نئو نوآر در اوایل دهه 2000 است (Mulholland Drive (2001)، مردی که آنجا نبود (2001) و دور از بهشت ​​(2002)؛ این فیلم های نوآر هستند. تقلید، تکرار تروپ های ژانر نوآر، یا بررسی مجدد ژانر نوآر؟

برای دانلود فیلم این نکته نیز مهم است که هنگام تماشای فیلم های آینده به خاطر بسپارید. وقتی بینندگان فیلمی را تماشا می کنند، از تأثیر اجتماعی خود فیلم آگاه هستند. برای درک مقاصد واقعی آن، باید مخاطبان مورد نظر و روایت جامعه کنونی ما و نیز اظهارنظرهای آن نسبت به گذشته در رابطه با جامعه امروز را بشناسیم. این کار بینندگان را قادر می‌سازد تا تکامل ژانرهای فیلم را به عنوان شکل‌های زمان و تاریخ یا دیدگاه‌ها و ایده‌آل‌های صنعت سرگرمی درک کنند.

 





مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: